Monday, September 13, 2010

please help me come up with excuses.

So, remember when I said I'm gonna start running on the threadmill? Tak sempat lagi. Sighs. Got back from Ipoh at 2.30 in the morning, habis running around 3.30, nak tunggu peluh kering baru nak mandi, 4.30? Alamatnya tertidur dalam peluh lah aku. -_-

The next day Mommy and Ayah made all of us woke up at 10 to go to Banting, an annual family gathering, which quite frankly I wasn't really looking forward to. Nak kata punya lah tanak, smpai sarung baju kurung warna hitam tak gosok sampai Ayah tegur cakap bukan mcm orang nak pergi beraya, mcm orang berkabung! And Mom insisted that I wear something more ceria-ish. It was hot, but I got to meet a lot of people and in a way, it made me think of how grateful I am that I still have family. People who care and a place I can call home. Where they don't care if you drive a Mini Cooper or if you have a Gucci bag. All they know and care about is that you're family and you stick together by hook or by crook. And that made it all worthwhile.

And I think many were shocked to see me. Ramai yang tak kenal pun dah okay! Because I was wearing a hijab and dah kurus (dulu gemuk mcm mana eh? :| ) And Mom kept telling me that some of my cousins were looking for me. Abg Illyas. Him and I used to stay over at arwah Atok's place during the school holidays and work and since ada kitorang je, despite him being 17 and me 9, we spent a lot of time together. Ye lah, takkan nak ajak Atok pulak pergi jalan kaki pergi kedai beli ice cream Paddle Pop Rainbow tu petang-petang and duduk menghadap tv siang hari kan? So I was looking for him and masa nak salam tu, I remember someone staring at me and was smiling and masa hulur tangan nak salam, dia literally senyum semacam and pandang aku and I was like, errr, kenal ke? Dah masuk kereta baru ''mana satu Abg Illyas?'' true enough, it was him. So, Abg Illyas, selamat hari raya maaf zahir batin yeeee. hehe ;)

Dan hari ni sangat penat okayyy. Terbangun sbb ada phone call and lepas tu dah try nak tidur balik tak boleh. Elok aku landing atas lazy chair sambil tgok CSI ayah ckp ada orang nak datang, tolong pergi kedai beli nasi beriani. Nak di jadikan kisah, semua kedai Melayu tutup lagi and kedai mamak pun takda nasi beriani. Semua tengah mood nak makan lontong lagi agaknya. So dah habis pusing satu Prima Saujana tu, balik aku memasak yeee. Okay fine lah sayur goreng je pun, tapi nak set table and what not and kemas balik everything, lemah lutut jugak laaaah.

Then I went to Giant to get a hair dye and went to Sate Samuri to get sate since ada lagi 6 kereta nak datang malam tu. Sampai pukul 12 lah orang datang. Potong nasi impit dengan kek layer Sarawak sampai terkopek kulit tangan sendiri. Serious tak tipu. Lepas tu basuh segala pinggan mangkuk tok nenek smpai kecut kulit. Almaklumlah, orang takda maid kan. Baru ingat nak naik threadmill tapi takpe lah, lutut dah menggigil dari pukul 7 tak berhenti buat kerja. Hopefully dapat burn calories di situ ya tuan-tuan dan puan-puan.

Esok kena bangun pagi, mak book potong rambut pukul 10 pagi. Nak hantar kerata lagi cuci. I like to drive, but I hate washing the car. Wahai bakal suami, minta ampun lah ya. Nanti I hantar carwash seminggu sekali. Haha. Then an open house at 2. Tu lagi satu hal, berapa tahun ntah aku dah duduk Kajang ni, pergi Mines. Boleh tak ingat jalan nak pergi sana? Rasa nak tanam GPS dalam kepala ni, susah sangat nak ingat jalan. Then pergi KLCC. Oh yeaaaah :)

Ohh, and berkenaan tajuk post. I have a feeling I'll be going out more often now. How do I come up with excuses supaya parents kasi keluar dan tak emo?

And on another note, I'm tired of hinting my dad for a blackberry that I blurted it to him petang tadi.

M: Nanti Ayah belikan lah Azwa BlackBerry satu.
A: Nak buat apa?
M: Laah, nak guna lah.
A: It's meant for businessmen, not kids.
M: Most of my friends have it. And they're not businessmen.
A: Well, it's not meant for them either.
M: Still.....
A: Ingat murah ke nak *inserts a technology-related-word-I-don't-know*
M: Apebenda tu?
A: Itu pun tak tau, nak pakai BlackBerry.
M: Memang lah, mana nak tau.
A: Hmm, so tak payah lah. Banyak cantek.

So, yes. There is the answer to why I don't have a BlackBerry. :)

2 comments:

~dek ama~ said...

salam..hye,baby..slmt hari raya..:pjemput mai uma..

azwa said...

selamat hari raya juga esteqq.maaf zahir batin ya :) insyaAllah kalau ada rezeki smpai lah tu.