Thursday, March 19, 2009

kenapa awak tergamak tipu saya?
saya percayakan awak.
lebih dari yang awak tahu.
saya sayangkan awak.
lebih juga dari yang awak tahu.

ape awak cakap,saya terima.
saye pejamkan mata dan saya percaya.
sebab tak pernah terlintas dalam hati awak akan tergamak buat begitu.

kadang-kadang bile sedang berjalan,
terasa macam nampak kelibat awak di hujung sana.

bile duduk seorang diri,
teringat apa yang awak pernah cakap.

bile duduk dengan kawan-kawan.
mengharap awak masih ade dengan saya.

sekali sekala sebelum nak tidur,
rasa macam nak call awak cakap selamat malam.

bila bangun pagi,
terus tgok handphone.
ingatkan ade message dari awak.
bile tgok takde ape2,
baru saya tersedar dan terus bangun.

bila tengok sekeliling,
ade je benda yang mengingatkan kite kat awak.
kadang2 rasa mcm dengar suara awak pun ada.
rasa mcm boleh gile dibuatnye.

kawan-kawan suruh kite bangkit.
pandang depan.
jangan toleh dah.
semua bukti dah ade depan mata.
ape lagi yang saya nak?
dah takde ape2 untuk saya dari awak.

tapi kadang2,
saya toleh ke belakang jugak.
benda2 kecil tu la yang buat saya tersenyum.
bende2 kecil tu la yang saya hidup dengan bertahun lamenye.

awak sihat?
awak dah makan?
awak tak sakit lagi kan?
awak belajar mcm mane?
saya harap awak bahagia sekarang.

*da la tu.tak yah fikir dah,buat penat diri sendiri je.*



No comments: